Usługi spedycyjne w Branowie?

Nowy międzykontynentalny port lotniczy – Centralny Port Komunikacyjny Solidarność ma powstać niedaleko jednej z głównych tras wylotowych ze stolicy – przy autostradzie A2 i w pobliżu jednej z najważniejszych tras kolejowych łączących Warszawę i Łódź – w gminie Baranów, niedaleko Grodziska Mazowieckiego. Lotnisko będzie oddalone od stolicy o ok. 40 kilometrów. Oprócz tego, że CPK ma być jednym z najnowocześniejszych portów lotniczych na świecie i posiadać miasto które rozrośnie się w pobliżu, nie wyklucza się powstania terminala magnetycznej kolei próżniowej, któr może zrewolucjonizować ruch średniego i dalekiego zasięgu oraz stanowić konkurencję dla ruchu lotniczego między największymi aglomeracjami. Dziś brzmi futurystycznie, ale z drugiej strony pierwsze testy Hyperloop sprawdzające działanie tej nowej technologii zostały przeprowadzone, a Chiny ogłosiły właśnie badania nad jej wdrożeniem do ruchu komercyjnego.

Jak na transportowy hub przystało, wokół CPK planowana jest również rozbudowa komunikacji kołowej jako dopełnienie potencjału branży usług spedycji w Polsce. Inwestycję w sieć dróg ma stanowić bowiem przebudowa autostrady A2, dokończenie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Przy czym wariant minimalny zakłada wykonanie odcinka łączącego Drogę Krajową 92 – węzeł Centralnego Portu Komunikacyjnego na A2 – drogę ekspresową S8 – drogę ekspresową S7. Wariant optymalny zapewniający swobodny dojazd do Centralnego Portu Komunikacyjnego i przekierowanie ruchu ciężarowego wokół Warszawy zakłada wykonanie odcinków o łącznej długości 248 km łączącej Grójec i Wyszków. Planowana jest również budowa dużej obwodnicy Warszawy czyli trasy A50. Jest ona potrzebna już teraz ze względu coraz większe natężenie ruchu na już istniejących odcinkach obwodnicy w ciągu tras S2 i S8.

W tle budowy lotniska w Baranowie mamy poza tym realizację chińskiej inicjatywy transportowej o nazwie Jeden Pas Jedna Droga będącej reaktywacją dawnej drogi handlowej zwanej Jedwabnym Szlakiem. Europejski koniec tej trasy ma kończyć się w Łodzi. Podsumowując, na przestrzeni kilku najbliższych lat warunki w jakich realizowane są usługi spedycyjne w naszym kraju i nie tylko, może zmienić się, i to na dużo lepsze.

Post Author: admin